Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het is weer van dat. De Medion van mijn zoon

1. start soms niet, soms wel op;
2. Geeft tijdens het werken BSOD;
3. Als het normaal opstart, dan duurt het héél lang.

Morgennamiddag probeer ik de toestand recht te trekken en na het middageten ga ik er naartoe.

Ik heb destijds een herstelstick gemaakt en ook een tijd geleden een Systeemkopie van C.

Hoe begin ik er best aan? Mocht ik de herstelstick niet vinden, kan ik een 8.1 installatieschijf gebruiken om op te starten?

Morgen hoop ik op een advies(je..). ik had me voorgenomen via F8 eerst het opstartherstel te doen en als dat niet veel helpt de systeemkopie te plaatsen.

Wat meer kan ik doen? Een MBAM en een Spybot en een Superantispy?
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar een klantendienst contacteren. Is er nog garantie ??

Zo niet, dan zelf eens aan de slag.

Beepjes duiden als we het over de juiste bios hebben inderdaad op een grafisch probleempje.

Is er een losse grafische insteekkaart aanwezig ?
Is er tevens een videoaansluiting aanwezig op het moederbord ?
Verwijder de video insteekkaart eens en wat zijn dan de bios beepjes.

Geef eens wat meer info over de aanwezige hardware.
 
Er is nog zeven maand garantie.

De Video kaart is een groot spul met afzonderlijke ventilator. Een Nvidia dinges of zo. De VDI-aansluiting voor het scherm zit er direct op.
 
is bij het open maken van de laptop niets los komen zitten van bekabeling betreffende het grafisch gedeelte ?
*daarom dient de aansluiting niet echt los te komen ...als deze iets scheef zitten is het al voldoende ...kijk alles eens na !
 
Maar toch als ik de topicstart lees:

1. start soms niet, soms wel op;
2. Geeft tijdens het werken BSOD;
3. Als het normaal opstart, dan duurt het héél lang.

twijfel ik toch aan bepaalde dingen.
Zeker omdat hij soms wel en soms niet wil booten en als hij dan eindelijk opstart duurt het lang.

Een slecht functionerende voeding lijkt mij hier een betere diagnose.
Met zo'n slechte voeding werkt een grafische kaart meestal ook niet goed, dus zou je snel op het verkeerde spoor gebracht kunnen worden.
 
Het gaat wel degelijk over een Desktop. Mooie kast met i5 met 8 GB DDR3 en Nvidia er in. Ziet er van binnen best serieus gemaakt uit.

Medion heeft me nog twee maal een onnozele tip gezonden (1) test eens met VGA i.p.v. DVI en (2) zet eens af en druk tien keer op de knop om reststroom weg te krijgen. Ik had dit uiteraard al gedaan en met een VGA proberen was een fluitje van een cent. Trouwens de laaaaang - kort - kort doet het ook zonder enige aansluiting.

Twee uren geleden heb ik een verlossende mail gekregen dat ze aannemen dat er een defect is. Ik mag het naar een Kiala-punt (hou ik niet van) brengen, nadat ze me een Voucher zullen opgestuurd hebben.

De reparaties zou drie weken duren... = 15 werkdagen.

Voilà. That's it. Hopelijk krijg ik het niet met fabrieksinstellingen terug en mag ik van nul herbeginnen om alles te installeren.
 
Gelukkig - sinds de vorige problemen staat alles op een externe disk.

Ben eens benieuwd hoe het verder zal verlopen.

Iedereen bedankt voor het mede-denken aan oplossingen.
 
Voilà.
Ik moest van Medion het spul naar Dynafix in Nuth, Nederland zenden. Geen adres, wèl een Barcode die de Kiala-winkel heeft gescand. Medion wil blijkbaar niet dat klanten het reële adres van hun servicecenter te weten komen omdat ze niet aan huis zouden komen mopperen als er wat mis loopt.
Dit inspireert geen vertrouwen.
@L: waar is Nuth?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan