Windows 10 Win10 niet meer te herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Mijn Win7 PC had indertijd rechten om te updaten naar Win10, wat ik dus ook gedaan heb. Enkele malen Win10 opnieuw geinstalleerd zonder problemen.

Echter, vorige maand wilde Win10 niet meet booten, na reeds enkele maanden problemen gehad te hebben met Win10, tijdens het booten vooral.

Ik wilde een herinstal uitvoeren met de recover disc, die ik van deze site gedownload heb, en waarmee ik de vorige malen ook ge-heristalleerd heb.

Doch deze maal weigerde de installer - kon geen geinstalleerde Windows vinden- en diende ik een key in te voeren. Windows repareren lukte ook niet en naar een vorig herstelpunt teruggaan evenmin

Ik voerde de key in die origineel bij de PC zit van Win7, doch die werd geweigerd.

Ik heb dus Win7 maar opnieuw geinstalleerd, maar kan ik alsnog upgraden naar Win10 zonder een licentie te moeten aanschaffen ???
 
met de hier opgehaalde recovery disc 's kun je géén nieuwe installatie uitvoeren ..
om een herstelpunt terug zetten dien je van de recovery cd of usb stick op te starten om vervolgens dan de optie systeemherstel (Windows herstellen met een herstelpunt dat opgeslagen is op uw pc ) te kiezen en te navigeren naar het betreffende herstelpunt dat aanwezig is .. een herstelpunt terug plaatsen is enkel buiten Windows om mogelijk !
 
Qtex, heb geprobeerd met de recoverydisc terug te zetten naar herstelpunt. Er werden er 2 getoond, beide geprobeerd, maar kreeg dan de melding dat het mislukt (of niet mogelijk) was en dat er niets veranderd was
 
Upgraden van W7 naar W10 is nog steeds mogelijk. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Zorg wel eerst dat je onder Windows 7 een goed werkend systeem hebt en dat dus alle hardware goed werkt.
Wat jouw tweede antwoord betreft, is dat nu onder W7 of was dit onder W10 ??


En zoals ik in mijn post al vermelde heb ik enkel de Win7 licentie.
Op de link die je gaf (waarvoor dank trouwens) dien je blijkbaar al een Win10 licentie te hebben, en dat is dus niet het geval......
 
Bedankt Skippy, Win10 staat er op. Had in eerste instantie maar snel "tussen de soep en patatten" doorr gelezen.
Toen ik wat later grondiger de site bekeek zag ik, zoals lange pier al aanhaalde, dat ik geen key nodig heb.
Wat mij betreft mag het topic gesloten.....ik ben weer een gelukkig mens.

Win7 draaide anders ook wel mooi hoor, maar support stopt jammer genoeg in januari...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan