Status
Niet open voor verdere reacties.
geef me eens de gegevens van je notebook die onderkant vermeld staan .. dan kan ik de manual eens erop nalezen
wat bedoel je met ik kom zover ..hier kan het ook zijn dat hij de bestanden aan het laden is ...zie je ook een flikkerende lichtje op je laptopje ..zoja is die met het laden bezig dit kan een tydje durren omdat je MBR verdwenen is ..
mbr = master boot record dat er voor zorgt dat jouw windows kan opstarten ..

heb je in de bios kunnen aangeven dat hij dient op te starten vanaf de usb stick ..indien zo werd dit ook bevestigdt met F10 en ENTER : start de usb dan ook op ..indien dit het geval is welk scherm krijg je te zien ..

is het mogelijk om de veilige modus aan te klikken "bij het opstarten direct op F8 blijven hameren ..kies dan veilige modus met opdrachtprompt ...
Typ in het Opdrachtprompt-venster: BootRec.exe /fixmbr en druk op ENTER
Als alles goed is gegaan, komt er te staan De bewerking is voltooid.
Typ exit, druk op ENTER en klik op Opnieuw opstarten
 
Laatst bewerkt:
geef me eens de gegevens van je notebook die onderkant vermeld staan .. dan kan ik de manual eens erop nalezen
wat bedoel je met ik kom zover ..hier kan het ook zijn dat hij de bestanden aan het laden is ...zie je ook een flikkerende lichtje op je laptopje ..zoja is die met het laden bezig dit kan een tydje durren omdat je MBR verdwenen is ..
mbr = master boot record dat er voor zorgt dat jouw windows kan opstarten ..

heb je in de bios kunnen aangeven dat hij dient op te starten vanaf de usb stick ..indien zo werd dit ook bevestigdt met F10 en ENTER : start de usb dan ook op ..indien dit het geval is welk scherm krijg je te zien ..

is het mogelijk om de veilige modus aan te klikken "bij het opstarten direct op F8 blijven hameren ..kies dan veilige modus met opdrachtprompt ...
Typ in het Opdrachtprompt-venster: BootRec.exe /fixmbr en druk op ENTER
Als alles goed is gegaan, komt er te staan De bewerking is voltooid.
Typ exit, druk op ENTER en klik op Opnieuw opstarten

in bios kunnen aangeven dat hij via de usb opstart, neen fgeen flikkerend lichtje, veilige modus akn ik niet aanklikken, zover kom ik niet
gegevens laptop acer aspire 7730G windows vista home edition OEM met licentienummer
 
we gaan eens een harde reset doen ..zorg er voor dat de laptop volledig uit sta...verwijder ook desnoods de stroomkabel
dan verwijder je de battery door de schuifregelaar nr3 te verzetten en haal je de battery eruit ..
Bekijk bijlage 7435
daarna haal je ook de harde schijf er uit ..door met een paper clip in de opening nr6 te steken ontgrendel je de harde schijf

Bekijk bijlage 7436

Bekijk bijlage 7437
is dat gebeurt houd je gedurende 30seconden de opstart toets in ...daarna installeer je alles terug ..heb je alles terug geplaatst start je de laptop weer op
 
Laatst bewerkt:
mocht bovenstaande géén oplossing brengen ..probeer dan het volgende
to enter the BIOS utility
The BIOS utility is a hardware configuration program built into your
computer's BIOS.
Your computer is already properly configured and optimized, and you do not
need to run this utility. However, if you encounter configuration problems, you
may need to run it.
To activate the BIOS utility, press <F2> during the POST; while the notebook PC
logo is being displayed.
Boot sequence
To set the boot sequence in the BIOS utility, activate the BIOS utility, then select
Boot from the categories listed at the top of the screen.
Enable disk-to-disk recovery
To enable disk-to-disk recovery (hard disk recovery), activate the BIOS utility,
then select Main from the categories listed at the top of the screen. Find D2D
Recovery at the bottom of the screen and use the <F5> and <F6> keys to set this
value to Enabled.

bijkomende vraag : zit er toevalig een cd in de drive of heeft deze laptop géén cd drive !!
het zou anders zoveel gemakkelijker zijn indien we hiren's boot cd konden gebruiken ...
ik heb hier de uitleg alsook waar dat je het nodige kunt ophalen om de hirensboot cd op een usb te zetten
en hier download je de hirensbootcd iso
 
Laatst bewerkt:
dit ga ik morgen zeker proberen en er zit geen cd in de cd drive. groetjes en tot morgen hopelijk mocht ik nog hulp nodig hebben. Toch bedankt voor alle hulp en energie die je er belangeloos insteekt.
 
tot morgen dan .. hier lees je wat hirensbootcd allemaal kan doen ..
ook de iso van hirensbootcd kan met ultra iso op een opstartbaarre usb stick gezet worden ...
Bekijk bijlage 7438
 
Laatst bewerkt:
laptop start niet meer op

iNMIDDELS TERUG THUIS, zoekt WINDOWS VISTA RECOVERY GEPROBEERD maar ook dit lukt niet. hij start vhier vanaf de cd op zoekt de problemen maar geeft aan dat het windows 7 is. In dos de recovery van de laptop gebrand op een cd maar ook hier kom ik niet verder mee. Wat kan ik nog meer doen ???
 
De vraag die ik me stel is ...ben jij je er zeker van dat de vista niet verwijderdt werdt....indien bij de instal van de win7 een format is gedaan vooralleer je met de installatie van de win7 begon , dan is hoogstwaarschijnlijk de recovery partitie van vista verdwenen ...
dan kun je overwegen om 1van de 2 versies opnieuw te installeren...door eerst een format te doen van de gehele schijf..
 
Laatst bewerkt:
probleem werd persoonlijk opgelost doordat ik de ts tot bij mij liet komen ...
bij inzien omdat de acer recovery geweigerdt werd..alsook de door mezelf aangebrachte vista recovery disk was de oplossing uiteindelijk dan toch een volledige nieuwe instal !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan