Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het is weer van dat. De Medion van mijn zoon

1. start soms niet, soms wel op;
2. Geeft tijdens het werken BSOD;
3. Als het normaal opstart, dan duurt het héél lang.

Morgennamiddag probeer ik de toestand recht te trekken en na het middageten ga ik er naartoe.

Ik heb destijds een herstelstick gemaakt en ook een tijd geleden een Systeemkopie van C.

Hoe begin ik er best aan? Mocht ik de herstelstick niet vinden, kan ik een 8.1 installatieschijf gebruiken om op te starten?

Morgen hoop ik op een advies(je..). ik had me voorgenomen via F8 eerst het opstartherstel te doen en als dat niet veel helpt de systeemkopie te plaatsen.

Wat meer kan ik doen? Een MBAM en een Spybot en een Superantispy?
 
Laatst bewerkt:
Na de eerste opdracht kreeg ik:
Error 50. DISM does not support servicing Windows PE with the online option.
De ander werkte ook niet: DISM is not recognized as internal or external command.
 
jij was dus denkelijk opgestart vanuit de Windows PE omgeving ... je dient op te starten met de opstart cd (herstel cd ) ..
dat de 2de opdracht niet werkte is logisch aangezien de 1ste al niet uitgevoerd kon worden ....er blijft nu geen mogelijkheid open dan een verse instal !

*tenzij het verwijderen/terug plaatsen van de schijf iets anders teweeg brengt !
 
Effe hoor WaWa, wat ben je allemaal aan het doen ?
Een BSOD is nagenoeg altijd een hardware probleem. Kan door verkeerde of beschadigde drivers komen, maar kan ook een defect in de hardware zijn.

Boot de pc nog wel in veilige modus ?
 
probeer dan deze eens " Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth " ( zonder haakjes )

Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
haal de schijf er eens uit en plaats deze vervolgens er terug in ...
vraag je kleinzoon eens of hij de medion heeft laten vallen !
*zie jij eender welke lichte beschadigingen op deze medion die er eerder niet waren !
 
@ L.: Ik heb Windows nooit kunnen opstarten, dus geen 'WhoCrashed' kunnen doen.

@ Q.:
De kast ziet er anders absoluut onbeschadigd uit en de disc zit niet los. Na wat zoeken heb ik het open gekregen.

► Noteer dat ik nog vier maanden garantie heb en geen sporen van open forceren wil nalaten.◄

Het is zo, had ik kunnen herstellen was het tof geweest, want dan moest ik Office en zoveel andere programma's niet her-installeren.
Met die vijf bliepjes kan ik zelfs niet opnieuw installeren.

5 x kort zou (google) een Processor probleem zijn...

Maar na openen de twee pluggen van de disc losgemaakt en terug op gezet.

Nu is het lang - kort - kort.

Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
je hoort nu 1x lang en 2x een kort piep geluidje ...dit heeft dan weer betrekking op het grafisch gedeelte ( videokaart).
is deze ook los gekomen !

via de link hier ( klikker de klik ) kun je aan de hand van de piepjes achter halen waar het probleem zit ....
 
Het ziet er niet goed uit, hé?

De Medion klantendienst contacteren? Als zoiets bestaat tenminste, want de vorige keer was het maar een mottig contact. Maar beginnen met mail en wachten wat ze voorstellen...

Tenzij er nog een lumineus idee komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan