Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Ben

Heb gelezen dat het goed is om die C te copieren op een andere partitie. Zodoende kun je gemakkelijk die copie terugzetten als de originele c teveel vervuild geraakt. Klopt dit ?

Dit klopt en dit klopt niet, raar antwoord vind je niet?
Meestal word een image van een harde schijf gemaakt als men opmerkt dat de harde schijf aan zijn laatste dagen is, anders gezegd dat je denkt, één dezer dagen zou de schijf eens kunnen crashen.
Hoe jij het beschrijft is eigenlijk een image van het systeem maken, en deze op een kleine partitie plaatsen. Een recovery partitie dus, en die moet zeker niet groot zijn. Met 2 Giga heb je genoeg. Je kan dan achteraf een recovery schijfje maken , voor wanneer de schijf zou crashen, en je dan met het recovery schijfje het systeem kan herstellen . Een recovery schijfje bevat dan alle drivers van de hardware, zodat je die na de windows installatie niet meer hoeft te installeren.Een systeem terugzetten naar een vuile partitie is zeker niet aan te bevelen, want de partitie blijft hierdoor vuil. Een vuile partitie moet geformateerd worden zodat je terug een propere installatie kan uitvoeren . Vergelijk het met een vuile tafel, je neemt de borden weg, je kuist de tafel niet af, en de dag erna zet je de borden terug.Je eet dan dus ook van een vuile tafel. Wil je van een propere tafel eten ga je ze eerst moeten reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Swake,

je schijnt wel op de hoogte te zijn echter nog een vraagje (hopelijk komt het nooit zo ver...) : Zo : mijn windows crasht, ik format de C , ik start de pc opnieuw op en er is geen besturingssysteem meer ! Hoe zal hij dan opstarten ? Ik moet dan wel die recovery op mijn C actief krijgen. Welke is de beste manier om dit te doen?

Groetjes Ben
 
Ben

Staat in mijn vorige posting

Je kan dan achteraf een recovery schijfje maken , voor wanneer de schijf zou crashen, en je dan met het recovery schijfje het systeem kan herstellen . Een recovery schijfje bevat dan alle drivers van de hardware, zodat je die na de windows installatie niet meer hoeft te installeren.

Hiermee bedoel ik dan van de recovery partitie een image maken op een schijfje.

Met dit schijfje de computer dan booten.

Trouwens de laatste jaren worden er bij de meeste laptops geen recovery schijfje meer bijgeleverd, en staat de recovery software op een kleine partitie apart, die je dan zelf op een schijfje moet branden. Heel wat laptopgebruikers doen dit niet , uit vergetelheid of vinden het niet nodig, maar als de laptop crasht moet hij wel terug naar fabrikant om het besturingssysteem te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan